Zaistené chodníky v Salzkammergut-berge: Schober

27.10.2013
zaistene-chodniky-v-salzkammergut-berge-schober

Ortodoxných feratistov vopred upozorňujem, že toto nie je nič pre nich :-) Aj keď na takom malom kopčeku sa fixnými lanami nešetrilo. Čiže chodník je zaistený poriadne najmä tam, kde sú časté strmé úseky ohladeného a vyšmýkaného vápenca. Inak je to celé choďák.

Schober (1328m) je na výhľady vďačný kopček na severnom okraji Fuschlsee, kúsok od mestečka Fuschl. Pre nás cezpoľných je asi dôležité aj to, že len kúsok na juh od diaľnice - z exitu Thalgau sa len treba vrátiť smerom na Fuschl a pred mestečkom odbočiť doľava pod kopec. Ten sa týči na západnom okraji hrebeňa, na ktorého opačnom konci je známejšia feratka Drachenwand. Pod kopcom na konci cesty je parkovisko (a nevyhnutná štýlová reštika) a z lesa trčí ruina stredovekého hradu Wartenfels.

Z parkoviska sa dá spraviť okruh cez hrad, Schober a susedný Frauenkopf asi za 3-4 hodinky, čiže ideálna príležitosť na prestávku na ceste za vzdialenejšími cieľmi. Alebo ako v našom prípade, na posledný výlet pred cestou domov. Chodník ku hradu je pohodlný, potom nasleduje strmé kľučkovanie čoraz redším lesom, pomedzi čoraz hustejšie bralá a s čoraz lepšími výhľadmi. My sme si ich neužili, bolo akurát po prechode poriadneho dažďového frontu a hmla sa dvíhala len veľmi neochotne. Aspoň sme videli potomkov drakov, ktorí dnes obývajú hrad :-) Ale vychádzka je to pekná, odporúčam aj v zlom počasí.

Fotky Zaistené chodníky v Salzkammergut-berge: Schober

RE: Zaistené chodníky v Salzkammergut-berge: Schober
Jaraba 28.10.2013
Na poslednej fotke... fakt neviem, ktorý je Schober ;o)

Ripo 28.10.2013
No ci beka, už ani ja nie :-) Už už, opravujem...