Vysoké Tatry: Ihla v Ostrve - Doplnené

19.11.2021
vysoke-tatry-ihla-v-ostrve-doplnene

Drsné tatranské počasie pokračuje. Našťastie dnes už nesnežilo, iba pršalo. Ráno to však vyzeralo celkom optimisticky a tak sme zvolili núdzový plán.

Ihla v Ostrve štýlom bike&hike. Parkujeme ešte pri hlavnej ceste pod Štrbským plesom, tu vyložíme bajky a po príjemnom asfalte vyšliapeme na Popradské pleso aj bez tretier. Na Majlátovej chate cez obed masaker. Odkladáme bajky a vydávame sa k nášmu cieľu.

Ihla v Ostrve určite nie je cieľ do pekného slnečného dňa. Na také máme kopec iných plánov. Sprievodca udáva: normálkou 2 a tak sa tešíme na produktívne využitie mokrého dňa. Po výšľape na Ostrvu sa dvíha hmla a nám klesá nálada. "Nájdeme ju vôbec?" preháňajú sa nám myšlienky hlavami.

Našťastie sa hmla prevaľuje a z času na čas sa viditeľnosť zlepší. Prichádzame do sedielka odkiaľ sa nám otvorí výhľad na prízrak v hmle. Začína mrholiť, skala je vlhká. "Ideme na to !" hovorí kamarát do dažďa Vlado.

Predbehneme dvoch zúfalých Poliakov, ktorí si dávajú prilby a súkajú na seba kompletnú výstroj a rýchlo za začínajúceho dažďa zliezame pod nástup. Rovnako rýchlo sme hore. Chalani ostávajú na vrchole a ja sa rýchlo vraciam späť uloviť nejaké fotky. Nakoniec sa hmla trošku rozostúpi a výsledok si môžete pozrieť.

Ihla v Ostrve. Ihla do dažďa. (napísané 5.7.2011)

Aktualizácia: (jeseň 2021)

O 10 rokov neskôr. Ihla v Ostrve nemusí byť iba cieľ do dažďa. Až v krátky jesenný deň nemáte chuť skoro ráno vyrážať na dlhšiu túru stále sa dá podniknúť niečo kratšie ako napríklad toto. A tie parádne jesenné farby tiež môžu byť motiváciou... Ak by niekomu nestačila samotná ihla tak v jej najbližšom okolí boli odistené ďalšie tri cesty v pevnej skale. Dve vedú priamo na ihlu, jedna zo sedielka pod ňou na hrebeň Ostrvy. Viac o nich sa dozviete v článku dole.

Ihla_v_Ostrve

M.B.

Fotky Vysoké Tatry: Ihla v Ostrve - Doplnené

RE: Ihla v Ostrve
marcel 17.11.2012
Táto Ihla je pekny vylet na neskoru jesen.Pod Ihlou z prava je Mala Ihla v Ostrve-tiez pekny vylezik-tak 20m.Ked su OK. podmienky a mate moral netreba na Ihli ani lano...