Vyhliadka na Medveďom vrchu pri Levoči

03.12.2021
vyhliadka-na-medvedom-vrchu-pri-levoci

Spišský Hrhov pri Levoči sme dlhé roky len prechádzali hlavnou cestou pri presune na lezeckú oblasť Dreveník. Už vtedy som z auta vždy pozeral na obrovský park ukrytý za vysokým plotom a premýšľal, ako to tam asi vyzerá?

Keď prednedávnom kamarát rozprával o novej vyhliadke na akomsi Medveďom vrchu práve nad touto (tak trochu zabudnutou) dedinou kúsok za Levočou, tak sme si to poznačili do pamäte.

Z Popradu je to po diaľnici do Levoče len pár minút, pri ceste do Spišského Hrhova musíme ale z diaľnice dole a prejsť cez mesto Levoča. Onedlho už parkujeme v akomsi centre Hrhova. Ten je ešte možno trošku známy starým kamenným mostom a tým, že v hospodárskych budovách pri kaštieli tu sídli reedukačné stredisko pre mládež - inými slovami polepšovňa.

Parkujeme a vydávame sa na prechádzku smer vyhliadka. Dnes už pomocou mapy v telefóne orientácia nie je žiadna veda. Takou klasickou slovenskou lesnou cestou (strmá a zerodovaná) vychádzame nad lesík. Odmenou za trošku námahy sa stávajú parádne výhľady na Vysoké Tatry, Levoču, Levočské vrchy, ale dovidieť až na Branisko, a samozrejme sa v diaľke belie Spišský hrad.

diaľnica,_Levoča_a_Tatry

Ku vyhliadke sa dostaneme poľnou cestou, lúky tu striedajú pásy lesa. Výhľad máme aj na usadlosti pri prameni Odorice, kde sa preháňajú kone. Pred vyhliadkou ešte otestujeme hojdačku, a potom už na rad prichádza vyhliadková veže so svojou zaujímavo riešenou konštrukciou.

Výhľady z vrchu vyhliadky sú päťhviezdičkové, možno by sa nabudúce ešte zišiel ďalekohľad.

vyhliadka_na_Medveďom_vrchu

Cestou späť sa pokúsime o variant, to čo sa nám nakoniec podarilo uvidíte na mapke zo Stravy. Po tom predieraní sa lesíkom ale radšej odporúčame návrat rovnakou trasou, ako sme prišli hore ;)

V Spišskom Hrhove sa ideme ešte pozrieť na už spomínaný park aj s kaštieľom. Park je otvorený a prístupný stále, je to už skôr prales ako park, ale okruh ním je isto zaujímavý. Viac sa už dozviete z galérie, kde sú prefotené informačné tabule.