Skialpaktuál: Mlynická a Mengusovská

25.03.2016
skialpaktual-mlynicka-a-mengusovska

V piatok 25.03 bolo ráno na Štrbskom plese rušno. Nie všetci sa však chystali na upravované svahy. Predpoveď bola dobrá a tak bolo jasné, že bude aj v doline rušno. Šlapať sa dá od Fisu. Chodníkom pekne hore pod Skok. Sem tam skala, trošku ľadu ale na tú biedu dojazd dobrý. V doline sa už trúsili skupinky na všetky strany. Žľaby celkom dobre vysnežené, len škoda toho včerajšieho vetra. Na mačkách som vyšlapal po dobre vysneženom žlabe do Satanovho sedla. Pofotil som trojicu stúpajúcu na Soliskový hrebeň a prehupol sa do Mengusovskej.

Skok

Aj tu bolo rušno, v žľabe pod Satanom premávka. Dole som nalepil pásy a pomotal sa ešte trošku po doline :) Temnosmrečianske sedlo a rovnako aj Volovcové sedlo smerom ku Hincovmu plesu parádne vysnežené. Chodník dole ku Popradskému je dobrodružný s nástrahami ale dá sa. Na záver som ešte nalepil pásy a po magistrále sa vrátil na Štrbské pleso. Ten nový sneh aspoň tú magistrálu výrazne zlepšil. Takže hor sa! Dá sa!