Skiaktuál z Kremnických vrchov

30.01.2013
skiaktual-z-kremnickych-vrchov

Tááák – konečne nadišiel ten správny čas aby sme utreli sliny po koleno a presunuli sa od pozerania frírajdových filmov priamo do terénu užiť si svoju dávku bieleho prášku :-) Počas neskutočného sneženia spred dvoch týždňov v našich vŕškoch nahúlilo v priebehu 12 hodín 90cm pow pow powderu, za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani tvorcovia kanadského All I Can.

Skôr ako sme stihli dať prach „na poriadok“ prišiel odmäk a lejak, čo síce nepoteší, ale na druhej strane neskoršie ochladenie vytvorilo dokonalý podklad pod 30cm prašanu, ktorý napadol práve začiatkom tohto týždňa. Takže po dnešnej nočnej backcountry lyžbe môžem skonštatovať, že „frírajdová zóna“ v Kremnických vrchoch je v dokonalej kondícii. Vyhliadky medzi BB sedlom odbočkou na Tri kríže – smerom na Bystrickú stranu sú všetky zjazdné. Sem tam trčia kriaky – od minulej zimy to celkom podrástlo, takže bacha. Zjazdíky cez horu dole sú najideálnejšie. V lesoch nič nové, stromy sa stále odmietajú uhnúť, uhnite sa radšej vy :-) Podklad skvelý, vymrznutý, na tom vrstva prašanu, v spodných častiach je kôra, ktorá sa prepadáva, na to pozor.

Cesta do BB sedla popri mostíkoch vyšliapaná a prejdená skútrom, lyžovateľná aj dole, najideálnejšie cez horu. Pre nadšencov, patriacich do skupiny nočného adrenalínového lyžovania s vlastným osvetlením sú takisto super podmienky. Hlavne posledné tri noci sa dalo lyžovať a šliapať aj bez čelovky. Teraz je už po splne, takže minimálne nejakú sviečku do vrecka pribaľte. Odporúčam sa poponáhľať,  koncom týždňa sa predpovede vyhrážajú oteplením.

Ešte slovkom na bežkársku tému. Po bielostopovom víkende sú trate zapadnuté cca 20-30cm prachu. Prejdú to pravdepodobne koncom týždňa. Podmienky inak skvelé, v nedeľu boli upravené všetky trate, severný aj južný okruh, Tajovská zvážnica až na Kordíky a aj dolné trate okolo štadióna na Králikoch.

Ak by som mala všetky momentálne dojmy zhrnúť pár slovami, napíšem - white paradise.

Sisa

Fotky Skiaktuál z Kremnických vrchov

RE: Skiaktuál z Kremnických vrchov
Marianuša 31.01.2013
Sisa tak riadne sústo vtipnej kaše si pojedla....paráda.

marek (marekhybacko@mail.t-com.sk) - 01.02.2013
... to ten biely prášok .... pekné

RE: Skiaktuál z Kremnických vrchov
Jano 09.02.2013
Sisa,zda sa,ze si celkom sympaticka, ja ako rodeny Radvancan, Slovak, Nemec a Amerucan, by som bou najradsej byvau s tebou na ture, ale ked pisem po slovensky, tak slovensky,ked nemecky tak nemcinou atd. A co chcem s tym povedat? Cauko

Sisa - Janko 23.02.2013
Jaaaj tak ale to sa malo pochopit tento clanok ako parodia:-))V dnesnej dobre ,,brutalnych freeraiderov a prudkej amerikanizacie,, som chcela do toho vniest trosku humoru a urobit si z toho akoze srandu. Asi to nebolo az tak viditelne:-))Kdeze by som ja mohla nasu krasnu slovencinu zakopat pod zem - to by mi potom na UMB aj diplom slovencinarsky hadam zobrali:-))