Popradský hrebeň - Kôpky

07.06.2013
popradsky-hreben-kopky
Medzi masívom Vysokej a hrebeňom Bášt, ktorému kraľuje Satan, sa vypína horský hrebeň, ktorý je tak trochu v tieni okolostojacich štítov. V tieni ani nie tak svojou polohou, ani nie výškou, ale skôr v tieni záujmu vrcholovchtivých horalov.
Bola to až nádherná jeseň 2011 (vraj najsuchšia za posledných 100 rokov), ktorá nám ponúkla šancu zistiť krásu a hlavne hodnotu tohto nádherného hrebeňa.

Najväčšie plus tejto veľmi členitej, rozmanitej túry po hrebeni Kôpok a pomedzi Popradské vežičky totiž vidím práve v tom, že všetky tie tatranské vrcholy, na ktoré som sa rôznym štýlom štveral v minulých rokoch, sme tu po celý deň mohli sledovať ako na dlani...

Novembrová jeseň, aká veru často nebýva, nám dopriala krásne výhľady na Dračí hrebeň, Končistú, Vysokú, Rysy, Voliu vežu, Kôprovský štít, celý Baštový hrebeň, Satana a vééľa ďalšieho.

novembrový_slnečný_kúpeľ

Na túru sme vyrazili po raňajkovom medzipristátí na Majláthovej chate. Od Popradského plesa vedie malý, zo začiatku ťažko čitateľmý chodníček do suťového žľabu, končiaceho za hotelom na Popradskom plese. Chodníček vedie okolo bivaku pod veľkým balvanom a neskôr sa úplne stratí v suti. To sa už ale dostávame pomaly k prahu Dračej doliny. Na ľavej strane sledujeme vežičky Popradského hrebeňa a rozhodujeme sa, v ktorom mieste sa napojíme na hrebeň. Nakoniec sa naň vyšplháme nikde v mieste Nižnej popradskej štrbiny (prvé sedielko v hrebeni zdola).

Vzdušný_zlaňák_z_Malej_Kôpky_2350m

Nebudem popisovať, ako sme sa potom celé hodiny až do večera preplietali pomedzi vežičky, vyliezali, zliezali, hľadali a nachádzali správnu cestu, fotili sa zľava i sprava. Podstatné je že sme to stihli do zotmenia, to nás zastihlo až na chodníku pod Žabími plesami. Podstatné tiež boli tie fotky, ktoré sa nám podarilo spraviť. To najkrajšie si vychutnáte v galérii - bol som štedrý.

Čo sa týka výstroja a obtiažnosti: najťažšie kroky boli za III+/IV. Dalo by sa to ísť aj bez lana, ale samozrejme je dobré na takúto túru mať niečo so sebou. My sme si vzali to čo bolo treba, boli sme tu prvý raz a vzhľadom na tvrdý sneh na severe sme mali aj mačky.

Nakoniec mi nedá nespomenúť jeden náš rozhovor so spolulezcom Matúšom. Vytešení jesennými úlovkami sme sa zhodli, že tie najkrajšie tatranské túry pre nás sú hrebeňovky. Na moje podotknutie, že sú lezci, sústrediaci sa na cesty v stenách, ktorí množstvo týchto krásnych túr ešte nešli, Matúš len sucho poznamenal: "Ich voľba, nevedia o čo prišli, pre mňa sú hrebeňovky najkrajšie!"

Fotky Popradský hrebeň - Kôpky

sherpa 07.06.2013
krasna tura. je to nieco, ako ked si spravis svoj vlastny maly vesmir vo velkom svete naokolo. a pritom ten maly vesmir je tak velky, ze uz len na fotke vidno od NT az do Polska. nadherne pocasie, fotky velmi dobre trafene.

Martin (krzanjou@centrum.sk) - 07.06.2013
Velmi pekne, parada. My sa tiez niekolko rokov venujeme tatranskym hrebenom a mozem potvrdit-nie je nic krajsie. Liezli sme x-krat steny,clovek bludi, vytrapi sa, vacsinou nic poriadne nevidi, boli ho krk z neustaleho cumenia hore. Hrebene su o niecom uplne inom, clovek si do syta zalezie, da sa experimentovat, prelezie niekolko vrcholov, odmenou su uzasne vyhlady, no nic netreba podcenit.Vela krat som sa inspiroval vasimi turami a toto je dalsia, ktora sa mi zapacila.

strapos 08.06.2013
to je to prave orechove,hrebenovky.paradne fotecky.

Marcel 09.06.2013
Súhlasim s Vami, tatranske hrebene su super tury!Tento hreben som šiel už davno,tiež tak ako Vy.Zaujimave to musi byť dalej cez Pazuri a Kohutik. Horam zdar

gabo (obudlm@gmail.com) - 10.06.2013
krasa, uzasne nieco :)

alex luczcy 10.06.2013
krasny prispevok ako aj fotky. bravo! ked som bol mlady v tatrach, liezli sme prevazne steny. moj otec sa ma spytal: preco neleziete viac hrebenov. moja odpoved bola: ked budem starsi. osud ma zavial mimo tatier a teraz chodim na hrebenovky v mojej novej vlasti. su tiez krasne.

Peto 10.06.2013
Pre mňa sú hrebeňovky tiež najobľúbenejšie a najkrajšie túry.

mirko 10.06.2013
Medzi horolezcami sa traduje, ze hrebene su pre starsich. Mozno, ja sam mam uz cez 50, ale moj partak, s ktorym posledne roky preliezame tatranske hrebene, je o 20 rokov mladsi. A obidvoch nas tatranske hrebene "dostali". Najskor to boli tie NAJ, ako je Vidlovy hreben, Martinovka, hreben Ladovych stitov, koruna Vysokej... Potom prisiel na rad hlavny hreben a teraz su to postupne vsetky bocne hrebene a razsochy. Velmi pekny je napriklad aj hreben Hrubo so svojimi 15 vezami. Na Tatrch a horach vseobecne je krasne to, ze nezalezi, ci je clovek turista, horolezec, alebo skialpinista - najde si v nich to co ho uspokojuje a robi stastnym. A ked sa so svojimi zazitkami podeli, ako napr. tu na "vetroplachmagazin.sk", potom obohati aj druhych. Diky :-) S malou troskou do mlyna prispejem aj ja: http://gymy.sk/redpoint/index.php?page=boli-sme&id=51

Slávek Bartoň (bartove@seznam.cz) - 18.09.2013
Zrovna se chystam na tuto hřebenovku. Potěšila mne shoda v radosti lezení hřebenů i jmen. Hore zdar a dik za infomace a fotos. Slávek