Na Chatu pod Chlebom sa už dáááá!

04.12.2021
na-chatu-pod-chlebom-sa-uz-daaaa-

Začína nová sezóna skialpových aktuálov, tak tu je hneď jeden zo zázračnej lokality pod Chlebom malofatranským. Lebo ak v Tatrách padne centimeter, tu desať – len to sneženie musí ísť zo správneho smeru. Tak aj teraz. Prišlo od západu – severozápadu koncom novembra, po ňom zo dva dni odmäk a z piatka na sobotu to všetko zamrzlo „na kosť“ a na betón a na kameň. Takže dole slušný základ a ľadová kôrka, len ju prikryť. Na kamaňačkách by to šlo hore kopcom pomedzi krtince v podstate od posledných domov Šútova. Cesta na Zajacovú je betónovo-ľadová, chce to mäkké gumy alebo tvrdé reťaze, ale aj osobáky s nižším podvozkom vylezú. Nad Zajacovou aj nad drevoskladom je cesta rozmlátená autami z chaty, aj peši sa tade zle ide, to už radšej skratkou.

V lese nad Zajacovou je takých 15-20 cm a tiež ešte kôrka, ale dole lesom na lyžiach už by sa opatrne dalo bez prepadávania. Lyže kôrka podrží - jeden local hero už to dal! Nad drevoskladom v lese už je to na pohodu, ale len smerom hore. Lebo s rastom výšky pevnosť kôrky slabne a keďže podklad žiadny, oblúky smerom dole sú dosť problém. Lyžovačka dole Generálom len pre machrov a samovrahov – prepadačka do jafúr. Ale od chaty dole až pod Ploštiny je už cesta biela a ratrakom pekne prehrnutá, dá sa po nej.

Chodník od chaty do Snilovského sedla je pre zmenu dobrý len pre chlpaté lyže, pešiak by sa prepadával poriadne. Tak len toľko, hádam predpoveď vyjde a prikryje to čerstvou nádielkou, nech šliapacia sezóna môže začať naplno v normálnom termíne. Podrobnejšie a vizuálnejšie samozrejme dole v galérii.

Fotky Na Chatu pod Chlebom sa už dáááá!